Skip to content

Curriculum

Bachelor of Science Program in Gems and Jewelry

หลักสูตรอัญมณีและเครื่องประดับ เน้นสร้างผู้ประกอบการในอุตสาหกรรม ผ่านการเรียนรู้ในสภาพแวดล้อมของสถานประกอบการ คิดค้น และประยุกต์ใช้นวัตกรรมวัสดุที่จะช่วยเพิ่มมูลค่าของผลิตภัณฑ์ ผสานองค์ความรู้วิทยาศาสตร์ และ ศิลปะ รวมถึงกระบวนการทางการตลาดยุคดิจิทัล เพื่อศักยภาพการแข่งขันในตลาดแห่งอนาคต

Bachelor or Arts Program in Fashion Textiles and Accessories

The Fashion, Textile, and Decorative Arts program is built upon the foundation of the needs of the Thai fashion industry. Leveraging the extensive experience of our faculty, the program aims to produce entrepreneurs in the fashion industry who can integrate knowledge from the fields of art and design, technology, and management. We focus on fostering innovation rooted in traditional wisdom, adding value to fashion products, and achieving efficient branding. Our ultimate goal is to advance sustainably in the international market.

Bachelor of Arts Program in Creative Products

The Creative Product Development program is designed to produce entrepreneurs in the field of product manufacturing, product strategy planners, and product designers in the areas of packaging, furniture, and home decoration. The program emphasizes a creative approach to learning through practical experience with experienced faculty, professional designers, and leading industry experts. The curriculum is designed to align with Industry 4.0 policies, focusing on the commercial application of innovations in product design.

Master of Fine and Applied Arts Program in Fashion Design Innovation

The government has a clear policy to restructure the country towards the Thailand 4.0 era within 3-5 years from now. A crucial principle of Thailand's transformation into the Thailand 4.0 era is the shift towards a 'Value-Based Economy,' one driven by innovation and creativity. This includes transitioning from producing consumer goods to producing innovative products and driving the country's progress through technology, creative thinking, and innovation. The focus is on increasing the share of both product and service industries in the economy.

หลักสูตรการจัดการแบรนด์สร้างสรรค์ (หลักสูตรนานาชาติ)

สร้างแบรนด์อย่างไร ไม่ให้น่าเบื่อ หลักสูตร Creative Brand Management หลักสูตรเดียวในประเทศไทยที่จะช่วยเพิ่มคุณค่าให้ผลิตภัณฑ์และบริการอย่างสร้างสรรค์ เหมาะสำหรับธุรกิจ SMEs และ Startups และคนรุ่นใหม่อยากพัฒนาแบรนด์ด้วยนวัตกรรมและความคิดต่อยอด

Master of Science Program in Innovation and Industrial Management

หลักสูตรมีความร่วมมือกับสถาบันการศึกษา/หน่วยงานอื่นๆ โดยสำนักงานสภานโยบายอุดมศึกษาวิทยาศาสตร์ วิจัย และนวัตกรรมแห่งชาติ ได้ให้สำนักงานพัฒนาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีแห่งชาติ โปรแกรมสนับสนุนการพัฒนาเทคโนโลยีและนวัตกรรม (ITAP) ได้จัดทำโครงการที่สอดคล้องกับประกาศกระทรวงศึกษาธิการ เรื่อง แนวทางความตกลงร่วมมือทางวิชาการระหว่างสถาบันอุดมศึกษาไทยกับสถาบันอุดมศึกษาต่างประเทศ พ.ศ. 2550 โดยได้จัดทำ HiFi consortium เพื่อดำเนินการกับสถาบันร่วม ในปี 2563 ซึ่งมหาวิทยาลัยต่างๆ ร่วมกันพัฒนาบุคลากรระดับบัณฑิตศึกษาในสาขาวิชาต่างๆ โดยได้รับความร่วมมือจากภาคอุตสาหกรรมให้ร่วมผลิตนิสิตเข้าเรียนและปฏิบัติงานในสถานประกอบการจริงตลอดระยะเวลา 2 ปี พร้อมพัฒนานวัตกรรมและวิจัยร่วมกับบริษัทปีละ 1 เรื่อง/นิสิต 1 คน